טיפים, רעיונות והשראה

7 דברים שקורים בגוף כאשר מפסיקים לאכול מזון מן החי

🍀 🍀 🍀

 

אנשים בוחרים בתזונה צמחית מלאה בגלל הרבה סיבות. ביניהן ירידה במשקל, חיוניות, מרץ, הפחתת הסיכון למחלות לב והפחתת מספר התרופות שהם נוטלים … יש עשרות סיבות נהדרות! בשביל לתת לכם יותר השראה, בדקו את היתרונות הנוספים של תזונה צמחית מלאה.

מה יקרה בגוף שלכם אם תבחרו בתזונה צמחית מלאה?

1.אתם תפחיתו את הדלקתיות בגוף שלכם

אם אתם אוכלים בשר, גבינה, מזון מעובד מאוד, רוב הסיכויים שיש לכם רמות גבוהות של דלקת בגוף. בעוד דלקת קצרת טווח (כגון לאחר פציעה) היא נורמלית והכרחית, דלקת שנמשכת חודשים או שנים לא. דלקת כרונית קשורה להתפתחות של טרשת עורקים, התקפי לב, שבץ, סכרת ומחלות אוטואימוניות.

לעומת זאת, תזונה המבוססת על צמחים היא אנטי-דלקתית באופן טבעי, משום שהיא עשירה בסיבים, נוגדי חמצון ונמוכה בהרבה ברכיבים דלקתיים כמו שומן רווי ואנדוטוקסינים (רעלנים המשתחררים מחיידקים הנפוצים במזונות מן החי). מחקרים הראו כי אנשים המאמצים דיאטה צמחית יכולים להוריד באופן דרמטי את רמת החלבון (C-reactive CRP), אינדיקטור של דלקת בגוף.

2.רמות הכולסטרול בדם יצנחו

כולסטרול בדם הוא גורם סיכון עיקרי למחלות לב ושבץ, אחד משני הרוצחים המובילים בארצות הברית. שומן רווי – שנמצא בעיקר בבשר, עוף, גבינה, ומוצרים אחרים של בעלי חיים – הוא הסיבה העיקרית של רמות הכולסטרול הגבוהות בדם שלנו.

מחקרים מראים בעקביות כי כאשר אנשים אוכלים תזונה צמחית מלאה, רמת הכולסטרול בדם שלהם יורדת ב 35%. במקרים רבים, הירידה שווה לזו של טיפול תרופתי – אך עם השפעות חיוביות רבות נוספות! אנשים הנוטלים תרופות להורדת כולסטרול יכולים להוריד את רמות הכולסטרול שלהם על ידי אימוץ תזונה צמחית מלאה.

תזונה המבוססת על מזון צמחי מלא, מפחיתה את רמת הכולסטרול בדם, משום שיש בה מעט מאוד שומן רווי והיא אינה מכילה כולסטרול. יתר על כן, תזונה צמחית עשירה בסיבים, אשר מפחיתים את רמות הכולסטרול בדם.

3.אתם תגרמו למהפך חיובי בחיידקי המעיים שלכם

טריליוני מיקרואורגניזמים החיים בגופנו נקראים קולקטיב המיקרוביום. יותר ויותר, מיקרואורגניזמים אלה מוכרים כבעלי חשיבות לבריאות הכללית שלנו: לא רק שהם עוזרים לנו לעכל את המזון שלנו, אלא גם מייצרים חומרים מזינים קריטיים, מאמנים את מערכת החיסון שלנו, שומרים על רקמת הבטן שלנו ומסייעים להגן עלינו מסרטן. מחקרים הראו שחוסר איזון בחיידקי המעיים הטובים קשורים להשמנה, סוכרת, טרשת עורקים, מחלות אוטואימוניות, מחלות מעי דלקתיות ומחלות כבד.

הסיבים הנכללים בתזונה צמחית מלאה עוזרים לייצור של מרבד חיידקי מעיים ידידותיים. מצד שני, דיאטות דלות בסיבים (כגון אלה הגבוהות במוצרי חלב, ביצים ובשר) יכולות לטפח את הצמיחה של חיידקים המקדמים מחלות. מחקרי גדולים ומשמעותיים הראו כי כאשר אוכלים כולין או קרניטין (הנמצאים בבשר, עוף, מאכלי ים, ביצים ומוצרי חלב), חיידקי המעיים יוצרים חומר שמומר ע"י הכבד שלנו למוצר רעיל הנקרא TMAO  אשר מוביל לחסימת כלי הדם שלנו ומעלה את הסיכון להתקף לב ושבץ.

4.הגנים שלכם יתנהגו בצורה אחרת

מדענים גילו כי גורמים סביבתיים וסגנון חיים יכולים להפוך את הגנים לסירוגין. לדוגמה, חומרים נוגדי חמצון וחומרים מזינים אחרים שאנו אוכלים במזונות צמחיים שלמים יכולים לשנות את ביטוי הגן כדי לייעל את האופן שבו התאים שלנו פועלים ולתקן DNA  פגום. מחקרים הראו גם ששינויים באורח החיים, כולל תזונה צמחית מלאה, יכולים להפחית את הביטוי של גנים סרטניים בגברים עם סרטן ערמונית בסיכון נמוך. תזונה המבוססת על צמחים, יחד עם שינויים אחרים באורח החיים, יכולים להאריך את הטלומרים שלנו – הכובעים בסוף הכרומוזומים שלנו, המסייעים לשמור על יציבות הדנ"א שלנו. משמעות הדבר היא שהתאים והרקמות שלנו מזדקנים לאט יותר, שכן הטלומרים המקוצרים קשורים להזדקנות ולמוות מוקדם יותר.

5.הסיכון לחלות בסוכרת מסוג 2 צונח באופן משמעותי

כ -38% מהחברה המערבית סובלים מטרום-סוכרת – סממן המבשר על סוכרת מסוג 2. חלבון מן החי, במיוחד זה המגיע מבשר אדום ומעובד, הוכח באין ספור מחקרים כי הוא מהווה גורם סיכון לסוכרת מסוג 2. לאוכלי בשר יש שיעור כפול של סוכרת בהשוואה לטבעונים, דבר הבא לידי ביטוי גם במשקל הגוף. למעשה, באוכלוסייה זו, אכילת בשר פעם בשבוע או יותר במשך תקופה של 17 שנים הגדילה את הסיכון לסוכרת ב -74%! באופן דומה, במחקר עולה כי הגדלת צריכת בשר אדום בחצי מנה ביום הייתה קשורה בסיכון מוגבר של 48% לסכרת.

למה הבשר גורם לסוכרת מסוג 2? מספר סיבות: שומן מן החי, ברזל המבוסס על בעלי חיים וחומרי שימור ניטראטים בבשר פוגעים בתאי הלבלב ומכאן שפעולת האינסולין נפגמת, כמו כן, הם מחמירים את הדלקתיות ואף גורמים לעליה במשקל.

תוכלו להפחית באופן דרמטי את הסיכוי לקבל סוכרת סוג 2 על ידי השארת מוצרים מן החי מחוץ לצלחת שלכם ואימוץ דיאטה המבוססת על מזונות צמחיים מלאים. זה נכון במיוחד אם אתם אוכלים דגנים מלאים, שהם מאוד מגנים מפני סוכרת מסוג 2.    כן, אתם קוראים נכון: פחמימות מלאות מגינות עליכם מפני סוכרת! כמו כן, תזונה צמחית מלאה יכולה לשפר או אפילו לרפא את הסוכרת אם כבר אובחנה.

6.תקבלו את הסוג והכמות הנכונה של חלבון

ממוצע החלבון אצל אוכלי בשר הוא פי 1.5 יותר מהכמות האופטימלית של חלבון ורובו מגיע מן החי!

בניגוד לתפיסה הרווחת, חלבון עודף זה אינו גורם לנו להיות חזקים או רזים יותר. עודף חלבון מאוחסן בשומן או הופך לפסולת, וחלבון מן החי הוא הגורם העיקרי לעלייה במשקל, מחלות לב, סכרת, דלקות וסרטן.

מצד שני, החלבון המצוי במזונות צמחיים מלאים מגנן עלינו מפני מחלות כרוניות רבות. אין צורך לעקוב אחר צריכת החלבון או להשתמש בתוספי חלבון בתזונה צמחית מלאה; אם אתם אוכלים מספיק פחמימות מלאות איכותיות, ירקות ופירות, תקבלו את כל החלבון (חומצות אמינו) שאי פעם תזדקקו לו.

7.תהיה השפעה עצומה על בריאות כדור הארץ ותושביו

חקלאות בעלי חיים היא הרסנית ביותר לפלנטה שלנו. זהו הגורם הגדול ביותר לפליטת גזי חממה, והוא גורם מוביל לשימוש בקרקע ומים, הרס יערות, והרס אזורי מחיה של חיות בר והכחדת מינים. כ -2,000 גלונים של מים נדרשים כדי לייצר רק קילוגרם אחד של בשר בקר. האוקיינוסים שלנו מתרוקנים במהירות מדגים; לפי אומדנים מסוימים, האוקיינוסים עשויים להיות חסרי דגים עד שנת 2048. מערכת המזון הנוכחית, המבוססת על בשר ומוצרי חלב, תורמת גם היא לרעב בעולם – רוב הגידולים הגדלים ברחבי העולם מיועדים להאבסת בעלי החיים ולא כאוכל לאנשים.

לא פחות חשוב, בעלי חיים המגודלים עבור מזון הם יצורים חיים אשר סובלים, בין אם הם גדלים בחוות התעשייה או בחווה שכותרתה "אנושית". אכילת תזונה צמחית מלאה עוזרת לנו לחיות חיים רחומים יותר. אחרי הכל, המשמעות של להיות בריאים זה לא רק האוכל שאנו אוכלים; אלא גם התודעה שלנו – המודעות שלנו לאופן שבו הבחירות שלנו משפיעות על הפלנטה ועל כל אלה שאיתם אנו חולקים אותה.

לוגו.png

אם אתם אוהבים את מה שאנחנו עושים נשמח שתתמכו על ידי תרומה

לפי יכולת הכיס ורוחב הלב 🍀 תודה!

⬇️  ⬇️  ⬇️כפתור תרומה

תגובה אחת בנושא “7 דברים שקורים בגוף כאשר מפסיקים לאכול מזון מן החי

  1. תודה רבה לכם בל ועמית על התזכורת ועל ההשראה להמשיך ללכת בתלם הבריאות .
    בהמלצתכם קניתי היום את הספר "מיתוס החלבון",לא בגלל שאני צריכה עוד נימוקים
    והוכחות לכך שחלבון מן החי לא רצוי ולא בריא, אלא בכדי להעמיק את התובנות בקשר
    לכך. תודה רבה לכם על הרוח הגבית….🙏😘💝

    Liked by 1 person

להשאיר תגובה

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת גוגל פלוס

אתה מגיב באמצעות חשבון Google+ שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

מתחבר ל-%s